poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Starcie z Liebster Blog Award

Zacznę od tego, że bardzo podziękuję Julii z Żyjemy słowami za nominację do LBA. Musicie przyznać, że w ostatnim czasie dużo się narobiło tych innych postów, mam nadzieję, że wyrobię się z recenzją czwartej części Harrego Pottera przed wyjazdem na pierwszy (i niestety ostatni) w te wakacje dłuższy wyjazd. Ale dosyć już o moich planach! Przejdźmy do pytań!



1. Jaki gatunek najczęściej czytasz?
Fantastyka! To to co kocham! Czarodzieje, gobliny, smoki, ludzie z nadprzyrodzonymi mocami... Ach... Mogę to pochłaniać cały czas, bez przerwy! Oczywiście lubię też inne gatunki, ale fantastyka... ach, fantastyka...

2. Biblioteka czy własna półka?
Zdecydowanie własna półka. Gdyby nie to, że książki są jednak trochę drogie, kiedy chce się mieć całą księgarnię na własność, to już pewnie zajmowałby mi pół pokoju.(A nie jest on zbyt wielki...) Uwielbiam to uczucie, kiedy wracam do domu z nową książką. Jednak nie mogę ukryć, że dość często odwiedzam miejską bibliotekę.

3. Książka do której zabierałeś się kilka razy i nic z tego?
Buszujący w zbożu  J. D. Salingera... Niestety, mimo wielu pozytywnych opinii na temat tej książki, nie daję rady. To chyba jednak nie moja bajka. Pewnie to nie jest kwestia tylko treści (bo ta jeszcze nie jest taka zła), ale dochodzi do tego straszny druk. Przykro mi to stwierdzić, ale może spróbuję za jakiś czas...

4. Najlepszy debiut tego roku? (do tej pory rzecz jasna)
I w tym momencie nic nie przychodzi mi do głowy... A kiedy przeszukiwanie Internetów nic nie daje, trzeba poszukać w kategorii: książka. Ah, tak! Przecież trzecia część mojej ukochanej trylogii miała premierę w tym roku! Chodzi mi o Po zmierzchu z serii Mroczne Umysły. I to mnie wybawiło. Uff... Następne pytanie!

5. Idealna piosenka do czytania? (może być artysta i jego płyta)
To zależy od książki. Zazwyczaj czytam w ciszy, tzn bez muzyki. Chociaż ostatnio czytałam przy melodii The hedwig's theme. (Zgadnijcie, co akurat mnie wciągało...) Kiedy zajmowałam się Czerwoną Królową oczywiście towarzyszyło mi The Red Queen Petera i Jacoba. Wszystko zależy od tego, co akurat czytam.

6. Słońce, morze, bezludna wyspa a na niej ty i... No właśnie, KTO? Jaki bohater będzie dzielił z tobą los rozbitka?
Przydałby się ktoś zaradny, kto obroniłby mnie przed zagrożeniem i nie panikował, za co pewnie bym odpowiadała. Po chwili namysłu wybieram Cala- syna króla Tyberiasza z powieści Victorii Aveyard Czerwona Królowa. (W sumie z nim, to mogę trafić na bezludną wyspę... tym bardziej, że taka ładna pogoda)

7. Film z najlepszą muzyką.
I w tym momencie mam w głowie mnóstwo filmów z piosenkami, które bardzo mi się podobają... Jednak stawiam na film Nietykalni z 2011 roku. Drugi typ to film Hobbit- Pustkowie Smauga i piosenka Eda Sheerana I see fire. Kocham, kocham, kocham! 

8. Autor którego każda książka jest genialna?
John Green! Zdecydowanie. Znaczy każda, którą czytałam... Ile razy sięgam do powieści p. Zielonego, tyle razy kończąc książkę jestem pod wrażeniem końcowego rezultatu.

9.Czemu blog? Skąd taki pomysł? 
Zawsze chciałam pisać coś dla innych. Kiedy prowadziłam różne strony na Facebooku lubiłam się rozpisywać. Jednak nie mogłam robić tego zbyt często, bo powiedzmy sobie szczerze, kto zatrzymuje się przy każdym poście i rozwija to co napisał administrator. A skąd pomysł na bloga? Tego do końca sama nie wiem. Nowe wyzwanie, miejsce do dzielenia się swoimi przemyśleniami, inspiracja podobnymi stronami, czy może po prostu myśl: w sumie, czemu nie. Spróbuję! I tak to mniej wiecej było...

10. Kto jest dla ciebie wzorem?
O kurcze.. No ciekawe pytania wymyśliłaś! Mój wrór? Moja siostra. Bardzo często jestem do niej porównywana, czasem niestety negatywnie. Ale to nie zmienia faktu, że w przyszłości chcę być taka jak ona. Zawsze mnie wspiera, jest bardzo pracowita, dąży do wyznaczonego sobie celu, poświęca się w 110% temu co robi,spełnia marzenia. Bo właśnie o to chodzi, żeby samemu spełniać swoje marzenia.

11. Czy wiążesz przyszłość  z książkami czy to raczej twoje hobby?
To raczej hobby. Chociaż kto wie, jak potoczą się moje losy? Jeśli kiedyś znudzę się tym co robię, to myślę, że założę księgarnię albo coś w tym stylu. Bo raczej talentu do pisania powieści to ja nie mam. Ale może z czasem coś mnie natchnie? Zobaczymy.


No i tak przebrnęłam przez 11 pytań! Mam nadzieję, że jeszcze że mną jesteście i nie wyłączyliście strony gdzieś w połowie, bo teraz nadszedł czas na moje pytania do nominowanych.

1. Jaką książkę przeczytałeś, ale JESZCZE nie jest w twoim posiadaniu?
2. Seria, za którą dasz się pokroić? (Oczywiście nie dosłownie!)
3. Twoje pasje poza czytaniem, to?
4. Gdybyśmy mógł wybrać jednego bohatera, aby spędzić z nim jeden dzień, kto to by był i czym byś go zajął?
5. Książka, z którą kojarzy ci się jakąś piosenka? (Tytuł książki i piosenki) +Dlaczego akurat takie połączenie?
6. Książka i jej ekranizacja- jakie są twoje typy?
7. Czytanie w nocy czy za dnia?
8. Kraina, w której chciałbyś mieszkać?
9. Autor, którego chcesz poznać osobiście?
10. Możesz zmienić koniec jednej książki, jaką wybierasz?
11. Dlaczego czytasz?

Nominuję:
Bartka z B.OOKS
Tosię z Little Books Monster
Krystiana z KSIĄŻKOWY CHAOS

Życzę miłej zabawy! Powodzenia!

2 komentarze:

Podzielił się że mną swoją opinią!