poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Dream about book #TAG

Kończą się wakacje. Początek roku za pasem, a od dłuższego czasu byłam wystarczająco leniwa, by nie zrobić kompletnie nic dla Was. No to co, trzeba w końcu ruszyć to coś w czaszce i zrobić coś nowego! I tak oto powstał DAB TAG.



O co chodzi? Już tłumaczę. Wakacje kojarzą się z beztroską, z odpoczynkiem, z marzeniami. Ale czemu nie przenieść tego też poza ten czas? Przecież oderwać od rzeczywistości można się zawsze, a czasem (podczas szkoły...) jest to nawet potrzebne, żeby zwyczajnie nie zwariować. Chciałam napisać Wam o książkach, które planuję przeczytać, zakupić, wypożyczyć. Ale co w tym oryginalnego? Nic. No właśnie. Więc w DAB TAG chodzi o to, żeby do poszczególnych kategorii dobrać książkę, ale uwaga, której się jeszcze nie czytało, a chce się przeczytać. Marzeń książkowych każdy czytający ma chyba wystarczająco wiele by sobie poradzić. Zapraszam!

1. Być młodym. Książka o nastolatkach/ dzieciach?
I tu spośród typowych powieści Greena wyłania się zupełnie inny autor- Matthew Quick i jego powieść pt. Prawie jak gwiazda rocka. Bardzo spodobał mi się tytuł. A dzięki małej książeczce z fragmentami jego powieści, mogę spokojnie powiedzieć, że muszę ją przeczytać. (Podobnie jak Niezbędnik obserwatorów gwiazd.)

2. Zwiedzić zakamarki Polski. Książka napisana przez polskiego autora?
Powieść, którą chciałam mieć już przed jej premierą. I niestety to marzenie się jeszcze nie spełniło... Z tego co słyszałam, świetna powieść, dobrze zapowiadającego się, młodego, polskiego autora. (Dziwne połączenie, młody, dobry, polski autor. Prawda?) Do rzeczy, mam tu na myśli Oddawaj różdżkę, Phong autorstwa Łukasza Wasilewskiego. Nie mogę się doczekać, kiedy wreszcie dowiem się, co kryje się za tą różową okładką!

3. Mieć psa. Książka, w której występują zwierzęta?
O tej powieści dowiedzialam się dzięki mojej ukochanej serii- Mroczne Umysły. Był tam jej fragment. Kiedy go przeczytałam od razu zakochałam się w książce. Jednak, gdy zaczęłam szukać czegoś więcej, dowiedziałam się, że głównymi bohaterami są, uwaga, króliki. Pierwsza myśl- okay, to chyba jednak coś jest nie tak, może pomyliłam tytuł. Ale wszystko było w porządku. Doszłam do wniosku, że nie ważne, kim są bohaterowie i tak Wodnikowe wzgórze Richarda Adamsa znajdzie się prędzej, czy później na mojej półce!

4. Być bogatym. Książka, którą chcesz kupić, ale szkoda ci pieniędzy?
Miała tu być Gra o Tron, ale chyba narazie odpuszczę sobię tę serię.. Może do przyszłych wakacji? Pewnie tak. Czyli muszę tu wpisać Rywalki Kiery Cass. Czemu? Bo to pierwsza część serii Selekcja, a jak już się zainwestuje w pierwszą część, to ciężko na tym poprzestać. Pewnie sami dobrze to znacie...

5. Znaleźć swoje miejsce. Książka z gatunku, którego nie czytasz często?
Osobliwy dom pani Peregrine Ransom Riggs! Nie wiem, jak z moją psychiką to przeczytam, ale jakoś będę musiała, bo zakochałam się w opisie i w okładce. Musicie przyznać, że przykuwa uwagę i patrząc na nią przechodzi Was lekki dreszczyk. (A jak nie, to wiedzcie, że ja tak mam.) Moje jedyne podejście do tego gatunku, to były dwie powieści Kinga, a potem obejrzałam Obecność... i na tym się skończyło. Może tym razem?

6. Pięknym być. Książka z najładniejszą okładką?
Dużo takich, oj dużo. Ale wybieram Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta. Śliczna okładka. Taka błyszcząca... Ma w sobie to coś. Ale pamiętajcie, nie wybieramy książek po okładce! (No może czasem...) A sama powieść, czytając opis, wydaje się dobrze wykreowana i bardzo ciekawa, jeśli lubicie klimaty fantastyczne.Bo kto nigdy nie myślał, co by było, gdyby miało się kilka żyć?

To tyle. Jeśli spodobał Wam się ten TAG, weźcie w nim udział! Oczywiście będę nominować kilka osób (na Instagramie), ale Wy też czujcie się nominowani! Proszę o oznaczanie mnie w TAGu i oznaczanie na ewentualnym zdjęciu (Uciekając w książki). Nie zapomnijcie dodać do opisu #DreamAboutBookTAG
Milej zabawy!
Pozdrawiam, w ostatnim dniu wakacji!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podzielił się że mną swoją opinią!