sobota, 26 września 2015

Z książką w obiektywie

czyli co robi uciekająca- kiedy znowu nie przeczytała książki na czas...



W wielkim skrócie- obiecałam sobie, że będę wstawiać posty co tydzień. Co z tego wyjdzie- zobaczymy, ale nie zamierzam złamać tego postanowienia już teraz. Dziś pokażę Wam, czym zajmuję się, kiedy akurat nie mam ochoty na czytanie. Napiszę też kilka ulubionych cytatów. Zapraszam!





"Zdarzyło mi się niegdyś ujrzeć w lesie rano
Dwie drogi: pojechałem tą mniej uczęszczaną-
Reszta wzięła się z tego, że to ją wybrałem."
~Droga nie wybrana Robert Frost, przeł. Stanisław Barańczak




"Nie pamiętam zbyt wielu rzeczy, które były przedtem. Teraz jedynym pewnym istnieniem jest dla mnie to, które zostało mi dane. Jestem echem tego, co było kiedyś."
~Dotyk Julii Tehereh Mafi


"Wyrastałem pośród książek, zaprzyjaźniając się z niewidzialnymi postaciami żyjącymi na rozsypujących się w proch stronach, których kolor mam do tej pory na palcach."



"Każda znajdująca się tu książka, każdy tom, posiada własną duszę. I to zarówno duszę tego , kto daną książkę napisał, jak i dusze tych, którzy tę książkę przeczytali i tak mocno przeżyli, że zawładnęła ich wyobraźnią."



"Bo tutaj książki, o których już nikt nie pamięta, książki, które zagubiły się w czasie, żyję nieustanną nadzieją, iż pewnego dnia trafią do rąk nowego czytelnika, że zawładnie nimi nowy duch."




"W księgarniach sprzedajemy i kupujemy książki, ale w rzeczywistości one nie mają właściciela. Każda, którą tu widzisz, była czyimś najlepszym przyjacielem. A teraz te książki mają tylko nas, Danielu. Potrafisz zachować ten sekret?"

~Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon


"Nie, oni nie lękali się o dzieci, które mogły umrzeć. Nie martwili się pustką, którą miały po sobie pozostawić.
Oni bali się nas- tych, którzy przeżyli."

 ~Mroczne Umysły Alexandra Bracken




"Jesteś menadżerem własnej radości." 
~Bóg nigdy nie mruga Regina Brett


Wszystkich tych, którym spodobał się choć trochę dzisiejszy post- zapraszam na Instagrama. Znajdziecie tam jeszcze więcej zdjęć. W przyszłym tygodniu możecie się spodziewać recenzji książki, nie będę Wam zdradzać, jakiej. (Może dlatego, że sama jeszcze nie wiem, co w końcu wybiorę)
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podzielił się że mną swoją opinią!