poniedziałek, 29 czerwca 2015

Summer&book- czyli moja lista książek na wakacje =)

Jak już pewnie zauważyliście, od niedawna mamy wakacje! =D Hamak, słońce, okulary i temperatura +25°C... Komu to nie odpowiada? =) Ale zaraz, zaraz... Czegoś tu brakuje. No tak! Przecież przyda się coś do czytania!
Pewnie wiecie już co będziecie robić przez wakacje i może tak jak ja obmyśliliście, jakie krainy przemierzycie podczas tych dwóch miesięcy. A jeśli nie, to może trochę Wam pomogę =D 
 A więc, bez zbędnego przedłużania... Oto moja wersja BOOKS FOR SUMMER



1. Eleonora i Park Rainbow Rowell
W ostatnim czasie było trochę szumu wokół tej książki. To co, ja jej nie przeczytam? Ja? Przeczytam! I tak to ta książka jest w moim posiadaniu, a teraz nadszedł jej czas! (Muszę się przyznać, że zaczęłam ją czytać przed wakacjami, ale to będzie taki wyjątek, resztę przeczytam do 1 września ;))

  Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą- dość mądrych,by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowany,by dać jej szansę. 


2. Harry Potter i kamień filozoficzny J. K. Rowling
Jeśli jest tu jeszcze ktokolwiek, kto nigdy nie słyszał o Harrym Potterze, to jestem naprawę pod wielkim wrażeniem. Od dzieciństwa towarzyszyła mi seria o tym chłopcu, niestety zawsze w formie filmu. Nadszedł czas, aby to zmienić. W te wakacje przeczytam chociaż pierwszą część tej serii i nic nie może mnie powstrzymać! (Chyba, że inną seria) 

Harry Potter sierotą i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy- podobnie jak ich rozpieszczony syn Dudley- traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątka z jego przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a to będzie dopiero początek Wielkiej Tajemnicy... 


3. Powód by oddychać- seria OddechyRebecca Donovan
Okay, może w końcu znajdę czas na tę serię, bo pewna osoba przez bardzo długi czas mówiła mi właśnie o niej. To co? W końcu trzeba spróbować, prawda? I też dzięki tej samej osobie mam możliwość przeczytania tej trylogii. Szczerze mówiąc, nigdy wcześniej nic nie słyszałam na jej temat, ale jeśli zainteresuje Was poniższy opis, to zapraszam do przeczytania książki i recenzji, która na pewno pojawi się zaraz po moim przeczytaniu ;).

Gdy Emma wraca do miejsca, które nazywa domem, bo nie ma żadnego innego, o którym mogłaby tak myśleć, nigdy nie wie, co ją tam spotka. Tylko wyzwiska? A może bolesne uderzenia? Ile kolejnych ran i siniaków będzie musiała skrywać pod długimi rękawami? Dlatego Emma nie ma przyjaciół i robi wszystko, by mieć jak najlepsze wyniki w nauce – marzy o dniu, w którym będzie mogła wyrwać się z tego piekła. Tylko jedna osoba zna jej tajemnicę. Ale jest jeszcze ktoś, kto bardzo pragnie się do niej zbliżyć. Emma jednak za wszelką cenę chce tego uniknąć. Chociaż to rozrywa jej serce na kawałeczki. Poruszająca historia o próbie normalnego życia za wszelką cenę… i o miłości, która pozwala w końcu zaczerpnąć powietrza.

PS nie wiem jak Was, ale mnie trochę przeraża to ostatnie zdanie, nie żebym nie lubiła takich książek, ale boję się, co to będzie =D...


 4. Wiedźmikołaj Terry Pratchett
I tak to kolejny rok w wakacje powracam do P. Pratchetta, ostatnim razem był to "Złodziej czasu". Teraz będzie coś cieńszego. Jestem bardzo ciekawą tej książki, tym bardziej, że już mniej więcej wiem, na co stać autora, więc moim zdaniem będzie to jedna z ciekawszych pozycji tego lata.

  Zapadła noc przed Nocą Strzeżenia Wiedźm. I jest zbyt spokojnie. Jest też śnieg, latają rudziki i gile, stoją ubrane drzewka, ale daje się wyraźnie zauważyć brak grubego osobnika, który przynosi zabawki... Susan musi go odnaleźć przed świtem. Inaczej nie wzejdzie słońce. Niestety, do pomocy ma tylko kruka z apetytem na gałki oczne, Śmierć Szczurów i o boga kaca. Co gorsza, ktoś wsuwa się jednak przez komin. Tym razem niesie worek zamiast kosy, ale jest w nim coś nieprzyjemnie znajomego... HO. HO. HO. To prawda, co mówią: "Lepiej uważaj...". 


5. Złodziejka książek Markus Zusak
Wydaje mi się, że nawet jeśli nie czytaliście powieści, to oglądaliście film. Nie powiem, ekranizacja cudowna-znaczy nie wiem jeszcze jak wrażenia w porównaniu z książką, ale dowiem się niedługo... Ta książka czeka na mnie już od blisko roku, czeka i czeka, no i przecież nie zostawię jej takiej niedokończonej... W sumie, to nawet nie wiem, czemu tak długo ją odkładałam, ma ciekawą tematykę, autor pisze ciekawie, a główną bohaterka czyta książki... Normalnie nic, tylko czytać.

  Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki „Podręcznikowi grabarza” uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane… Ale Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze… 


6. Laura i tajemnica Aventerry Peter Freund
I teraz uwaga, uwaga, to dopiero przełom! Ta książka czeka na mojej półce od... 4 lat! Tak, przyznaję się, moja wina, ale w końcu wynagrodzę jej to i obiecuję Wam, że przeczytania ją, choćby była nie wiem jak okropna. W sumie, to kupiła ją na początku mojej mani książkowej, a raczej przed nią, więc te 4 lata to chyba skrócony okres czasu... Chociaż, to nie istotne, ważne, że te wakacje, będą odskocznią tej powieści, przynajmniej dla mnie, bo w końcu stanie się czymś więcej, niż 345 stronami w okładce... 

Bohaterką serii jest Laura Leander, dzielna 13-latka, która z powodzeniem może konkurować z Harrym Potterem. Dziewczynka ma na głowie całą masą problemów: jej ojciec zniknął przed rokiem bez śladu, macocha wciąż się o coś czepia, a stopnie w szkole pozostawiają wiele do życzenia. Ale w jej 13-te urodziny sprawy komplikują się jeszcze bardziej – ku swemu wielkiemu zdziwieniu Laura dowiaduje się, że została wybrana do bardzo trudnej misji: ma odegrać decydującą rolę w walce ze złymi mocami i uchronić Elysiona, Strażnika Światła, przed pewną śmiercią. Tylko wtedy będzie mogła zapobiec, by czarny książę Borboron, który ma na Ziemi gorliwych pomocników, nie przejął władzy na planecie Aventerra. 


Niestety moja lista jest raczej krótka, ale szykują się średnio wolne wakacje, a kilka pozycji to serie, więc sami rozumiecie... Jednak zachęcał Was do publikowania swoich list BOOKS FOR SUMMER, piszcie w komentarzu lub jeśli macie bloga, to czujcie się nominowani! :D

 PS z okazji rozpoczęcia wakacji życzę Wam samych niezapomnianych chwil, ładnej pogody, najlepszych wyjazdów, świetnych książek, spełnienia marzeń, a wszystkim tym, którzy tak jak ja, we wrześniu idą do nowej szkoły, powodzenia i odwagi w podejmowaniu decyzji

 *PS nie mogę tego nie zrobić... Bardzo dziękuję wszystkim tym, którzy wspierają mojego bloga, zarówno mentalnie, jak również promują go i pożyczają/ kupują mi książki. Dziękuję Wam bardzo! =)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podzielił się że mną swoją opinią!